Sant Quirze de Besora, castell de Montesquiu, castell de Besora, Salt del Mir

Sortim de davant de l’estació de tren de Sant Quirze de Besora direcció al castell de Montesquiu, fem una visita al castell i continuem pujant per la serra del Castell seguint el camí de Revell, arribem al Pla de Revell i ens arribem a la cabanya del Revell per gaudir de les vistes.
Continuem direcció al collet de la Mangia i just davant nostre i veiem el turó del castell de Besora, anem caminant fins que trobem el camí que puja al castell per pujar-hi.
Des de dalt del castell hi tenim unes vistes per tots els costats, al nord just al davant hi veiem la serra dels bufadors de Beví, més endarrere per sobre la serra s’hi veu el castell de Llaés, una mica més a la dreta tota la serra de Milany i al mig de la serra la punta del castell de Milany, al nord-est just sota nostre el poble de Santa Maria de Besora. Al surt est tota la serra de Bellmunt, al surt la plana de Vic i tota la vall del Riu Ter i a l’oest el Lluçanès.
Reculem fins al camí i baixem al poble de Santa Maria de Besora, passem per l’església de Santa Maria i continuem per al camí de l’Adam i cap al collet de les Pedregoses, seguim la pista asfaltada que ens portarà fins al Mir, baixem cap a la riera de la Foradada i just a la resclosa del Molí travessem per al pont de fusta i ens arribem al salt del Mir. Es un salt d’aigua espectacular amb una alçada considerable i amb una balma just darrere d’on cau l’aigua.
Reculem al nostre camí que puja per al bac del Mir fins al collet de Bosquetell és un tram amb unes pujades bastant fortes.
Tot el camí que hem seguit fins ara és el GR 151, al collet de Boscatell el deixem i continuem per al GR 3 seguint la serra de la Cugulera, passem per la pedra Llisa, el Collet de la Riera i anem a sortir al Molí de la Foredada, continuem per carretera asfaltada passant per al polígon de la Foredada i entrem a sant Quirze de Besora per can Guixà, camp de Futbol, la resclosa i fins a l’estació.
Es una caminada que val la pena fer-la, hi hem trobat molt de llocs interessants i amb unes vistes espectaculars.