Enllaç:

Sortida de Coll de Canes.
Començo a pujar per al camí del caire, és un camí marcat que puja per la Collada Verda i direcció al Pla de Falgars.
Tota aquesta pujada és bastant entretinguda per les vistes que tens per tots els costats, tant per la zona de la Garrotxa, al nord el Pirineu i al davant la serra de Santa Magdalena
Al cap d’un bona estona pujant beix a la meva dreta el refugi del Pla de Falgars i al davant l’espectacular pla de Falgars, pujo una mica més amunt per arribar a la portellera del pla de Falgars, en aquest punt deixo el camí marcat que anava seguint i em desvio a l’esquerra per baixar cap al Coll de l’avi i anar a pujar el Puig de l’Ofrena.
Des de sobre el puig de l´Ofrena tenim unes vistes espectaculars per tots els costats.
A l’est al fons beix la plana d’en Bas, una mica més al surt la serra del Puigsacalm, Collfred i just davant nostre per al costat Oest la serra de Santa Magdalena i la roca del Corb, després de fer unes quantes fotos reculo cap al Coll de l’avi i m’enfilo per un corriol direcció a la roca del Corb, és un camí amb bastant desnivell, al principi molt ben marcat i estassat fins a un punt que ens desviem per l’esquerra per anar a pujar al mirador de la roca del Corb.
Vaig a sortir just davant del banc de fusta que hi ha muntat just a sobre de la roca del Corb, és un mirador espectacular, t’assentes en aquest banc i t’hi estaries hores.
Decideixo aixecar-me i continuar pujant, anem cap a la Collada de Fra Anton, en aquest punt torno a trobar el camí marcat que seguia fins al Pla de Falgars. Ara ja el segueixo fins a Santa Magdalena de Cambrils.
Un cop arribo a Santa Magdalena de Cambrils és hora de començar a baixar, baixo per un corriol que es troba per darrere l’ermita de Santa Magdalena, baixa direcció nord per al caire fins al Planissars, continua per al Collet de la Berruga, la Berruga, la Clapera i una mica més avall agafo la pista enporlanada que puja fins a la Berruga, Passo per la riera de la Berruga, una mica més avall la riera del Portús, casa del Portús i al costat de la pista la font del Portús, continuo per la pista de Coll de Canes i a la meva dreta al fons veig la vall de la riera de Vallfogona, primer veig la casa de l´Hospital, una mica més avall el Ferran, el Pinós i al fons de tot Vallfogona i just a sobre s’hi veu el Pedraforca.
Surto a l’últim revolt de la pista i ja veig el Coll de Canes i just al davant i una mica més amunt el Puig d´Estela.
És una ruta recomanable per les vistes espectaculars que té, per la vegetació que hi ha i per la situació del lloc.
En total han sortit uns 14,5 kilòmetres i uns 700 metres de desnivell.

Pastorella: (Gentiana verna)

Família: Gencianà

Refugi del Pla de Falgars

Es un refugi dins el municipi de vallfogona del Ripollès, esta a uns 1353 metres d´altitud.

Petit però suficient per la seva funció.

Una gran taula i una gran llar de foc conformen el seu interior.

La situacio es bona afavorit per l´Alçada i la situacio.

Puig de l’Ofrena

El Puig de l’Ofrena és una muntanya de 1.352 metres que es troba al municipi de Vidrà, a la comarca d’Osona.

Camí del coll de l´Avi a la Roca del Corb
El Puig de l`Ofrena

El banc de la Roca del Corb

Hi ha racons que són bonics, d’altres encisadors, d’altres espectaculars, d’altres feréstecs. Aquest és diferent de tots: és màgic.

Màgic perquè, si el dia acompanya, quan hi arribes i t’asseus per mirar el paisatge en aquell bonic, robust i tan ben fet banc de fusta, el temps s’atura i el silenci t’acompanya.

És una sensació única.

Ajudat per la seva altitud a 1.423 metres, les vistes, en primer terme sobre la Vall d’en Bas i la Garrotxa, s’acaben perdent en la immensitat de l’horitzó.

És molt i molt curiós anar a posar aquest banc en aquell indret, doncs el seu encimbellat accés per arribar-hi no és, diguem, fàcil. Has de saber on queda, i anar-hi expressament tot fent una bona caminada.

Això si, val la pena.

Text tret de vallgesbisaura.com

L’ermita de Santa Magdalena de Cambrils està situada al capdamunt de la serra de Santa Magdalena a 1.547 m d’alçada al sud del terme del municipi de Vallfogona de Ripollès (Ripollès) i que mena, vers l’oest, cap a a serra de Milany i els límits del municipi de Vidrà.

De l’ermita, d’estil romànic ja se’n té constància d’ençà el 1326 i sembla fou ampliada amb una hostatgeria al segle xvii. S’hi venera una antiga imatge gòtica d’alabastre de Santa Magdalena.

Recentment ha estat arranjada tota la seva part exterior fet que fa que ara llueixi dins un magnífic bosc de faig.

L’any 2016 es van estrenar uns Goigs dedicats a l’ermita i la santa.

La seva alçada la fa una talaia de primer ordre i per aquest fet forma part de la Llista dels 100 cims de la FEEC.

Coll de Canes

Depressió de la Serralada Transversal, entre el puig Estela i el pla de Falgars, entre les valls de les rieres de Vallfogona (Ripollès) i Ridaura (Garrotxa).

Hi passa la carretera de Ripoll a Olot. Una llegenda originada al s XIII afirma l’existència d’un drac en una cova propera, que el cavaller Dolcet vencé amb l’ajuda d’un mirall (la fera hauria mort d’espant en veure-s’hi reflectida). Les restes que hom considerava del drac es conservaren a l’ermita de Sant Eudald de Ripoll fins al s XIX.