Argelaguer, Mare de Deu del Mont, Argelaguer

Descàrregues:
101 x

Argelaguer, Mare de Deu del Mont, Argelaguer

Sortim d`argelaguer direcció a Sales de Llierca passant per Espoella, un cop a Sales pista direcció a Tomet travessem el Riu Burro i comencem la pujada a Sant Miquel. Fins el pla del Pedró son 6 km. de pujada, passem per la Casanova, Can Junquerol, plans de Can`Espluga que i trobem un dipòsit d`aigua i la pista que puja a Sant Miquel de Coma de Roura, la seguim i mes amunt trobem la casa d`Aspre, passem per sota els cingles de les Hores i finalment arribem al pla del Pedró, a sobre els cingles hi ha un mirador espectacular de tota la vall del Llierca. Deixem la pista de Sant Miquel i agafem la que tira a l`esquerra anem planejant passant per l`esquerra del pla del Malvei i per sobre dels cingles, a sota veiem els Escalers, a 1.5 Km. del pla pedró trobem dues pistes una esquerra que baixa a can Bosc i una dreta que puja a Coll Sacalm, agafem direcció a Coll Sacalm abans d`arribar-hi se acaba la pista i s`han de fer uns 200 metres a peu per un corriol fins trobar el pla, passem per la dreta del turo dels roures de la Creu per un corriol que ens portarà a la collada d`espinau, pugem per la pista uns 200 metres i trenquem a la dreta direcció a la casa d`espinau, al arribar a la casa pesem per sobre la casa en direcció al coll de Joncanat. primer trobem pista i poca pujada fins trobar un corriol a la dreta que ens portarà al coll, a partir d`aquí cada cop mes dret i un bon tros a peu, un cop al coll de Joncanat ens queda pujar a la Mare de Deu del Mont també a peu fins dalt, aquest tram es el mes dret arriba a un 29 % de desnivell. Arribem a la Mare de Deu del Mont fem una volta al mirador agafem la pista i avall per la carretera asfaltada fins al camí davant dels cingles de Rocapastora, corriol a la dreta aquí s`han de fer 2.5 km. de baixada a peu fins Ca n`Oliveres, des d`aquí pista fins trobar la carretera asfaltada, passem per Beuda continuem per la carretera fins al trencant de Palera, pugem per la pista asfaltada direcció a Palera i al arribar a dalt de la pujada agafem el corriol que ens queda just al davant fins a Palera pesem per la dreta del monestir seguint el GR, per una sona de moltes pedres, uns 200 metres i tobem una pista la seguim fins la casade Can Felip, seguim per la pujada de la dreta al collet de Can Felip i anem a ca n`Oms boltem els camps de ca n`Omsper la dreta direccio a la pista de Gircos, bosc de Gircos i direccio a la carretera N.260 que la agafem prop de la taularia i le seguim fins Argelaguer.

En total uns 35 km. i uns 1250 metres de desnivell acumulat

Ella de les fotos: https://plus.google.com/photos/101796944140663738036/albums/5921680607836556977