Riudaura, La Freixeneda, Salt de Sallent, sant Privat d`en Bas

Descàrregues:
71 x

Riudaura, La Freixeneda, Salt de Sallent, sant Privat d`en Bas

Sortida de la carretera de Riudaura i el trencant de La Pinya, al aparcament de la Corda, fem uns tres km. de carretera asfaltada fins just abans d`entrar a Riudaura, Agafem una pista a l`esquerra que baixa al moli d`en Deu, travessem el rec i ens comencem a enfilar, al principi per pista emporlanada mes endavant ja hi ha pista de terra, els primers dos km. i mig molt drets. Anem pujant per el camí vell de Sant Privat vorejant els camps del Pujol, just abans d`arribar al puig de la Miranda deixem el camí de Sant Privat i agafem el de la dreta que mes aviat planeja una mica, ara el puig de la Miranda ens queda a l`esquerra, arribem a la Collada del Macià, passem per la casa del Macià, passem per les feixes de sota la casa d`el Solà per agafar la carretera emporlanada que ve de Sant Privat. amunt direcció a Vidrà, la seguim un km. amb un desnivell considerable. Passem el trencant de l`Esteller i una mica mes amunt veiem una pista a l`esquerra amb una portallera de ferro i un cartell de prohibit bicis. aquet es el camí que hauríem d`agafar, el anem seguin voltejant la casa de l`Esteller poc a poc per no espantar el bestia, passem per el costat del mas Roig, les basses de Gorners, El Gorners i avall fins que trobem la Riera de Collfred i la travessem per la bassa d`en Rafé. Des d`aquí tornem a pujar ara direcció a la Freixeneda, arribem a la casa de la freixeneda i passat la casa al encreuament agafem la pista que queda al davant direcció Oest per anar a veure les escletxes de la freixeneda, anem seguin la pista fins que veiem una cabanya de fusta, passat la cabanya ens enfilem per el corriol de l`esquerra que ens portarà a les escletxes anem seguint per dins de les escletxes fins trobar una pista, aquesta ens portarà als prats del ras de Freixeneda voltem els Colletets, passem per el coll de l`Home Mort i anem baixa'n fins trobar una pista que ens portaria altre cop a la freixeneda, la seguim un troç per el Serrat d`Artigues fins la Creu de Freixeneda, allar ens desviem a la dreta per un corriol passem per el canto del turo d`els Gronys. De moment el corriol forsa net i ciclable, poc a poc cada cop mes dret i mes brut fins que arriba un punt que no es pot passar, falta poc per arribar a la casa del Sallent, continuem com podem fins la casa, tant tant trobem la pista del Sallent, anem baixant direcció al salt, travessem la riera i tirem direcció a Santa magdalena, trobem un corriol amb un cartell que ens porta al mirador del salt del Sallent, tornem a pujar a la pista de Santa magdalena i le seguim un troç mes fins que trobem el camí dels matxos que baixa a Sant privat, l`anem seguint baixant primer seguint el torrent del Ginebrar mes tard per la Baga de les Olletes, el pla Esquer. Fins trobar la pista del pla Esquer son tres km. de corriol trossos a peu i trossos amb bici, un cop a la pista s`ha acabat el malt camí, passem per l`àrea de picnic dels Pins, Casal de Sant Domènec Sàvio, Sant Privat, Veïnat del Carrer, Veïnat de l`ajuntament i abans d`arribar al Mallol carretera a l`esquerra cap a Mas Oliver, el Veïnat Nou i direcció a la Pinya i la Corda,

En total uns 39 Km i uns 1150 metres de desnivell acumulat.

ENLLAÇ PER LES FOTOS: https://plus.google.com/photos/101796944140663738036/albums/5908268052426572785