Rocabruna, Basses de Monars, La Manére, Rocabruna

Descàrregues:
105 x

Rocabruna, Basses de Monars, La Manére, Rocabruna

Sortida de Rocabruna, passat el poble a la bora del torrent de les Arcoles direcció a Beget, seguim la carretera asfaltada 1 km. veiem un trencant a l`esquerra i al cap de munt de la pujada un dipòsit d`aigua. Aquesta es la pista que ens portarà fins les Basses de Monars, son 8 km. de pujada un cop arribem a les Basses una baixada curteta i s`acaba la pista, em arribat al Collet de l`Orri, a partir d`aquí enfilem per el corriol amunt amb la bici a l`esquena uns 1800 metres fins arribar al Pla de la Serra. A l`esquerra ens queda La Serra Baixa i al cap de munt el Comanegre, a la dreta la Serra Llarga de Monars i al fons el Puig de les Bruixes i mes endarrere el Sant Marc, estem a una altitud de 1372 metres, des de aquí i de fet des de la sortida que hi ha unes vistes espectaculars. Des de aquí pesarem al costat nord del Comanegra, es adir al costat francès, anem baixant per un corriol al mix d`una fageda, evidentment a peu i amb feines, a peu uns 500 metres i desprès el camí ja es ciclable, Arribem al Coll de les Falgueres aquí ja trobem una pista i anem baixant direcció a la Manére, davant ens queden les Torres de Cabreyns. Fem uns 6 km. de baixada, la pista cada cop es mes ampla. 500 metres abans d`arribar a la Manére ens desviem a l`esquerra per una pista emporlanada, aquí comença la segona pujada, en total uns 9.5 km. Anem pujant, es una pista bastant bona amb boscos de baix, molt cap a munt passem molt a la bora de la ermita del Coral, una mica mes amunt deixem la pista bona a la dreta i ens enfilem per una de mes estreta. davant nostre veiem el coll de Coll d`Ares, la pista que em deixat ens hi portaria. A pocs metres arribem a uns plans de pastura amb una casa, no se el nom. Nomes ens queda 1.5 km. de aquesta segona pujada, corriol fins dalt un cop a dalt em arribat a la frontera estem al Coll de vernadell. Baixem per un corriol uns 500 metres a peu fins el torrent de les Ferreres, aquí trobem una pista, ens portarà fins a Rocabruna, es la pista de les antigues mines de les Ferreres, ara nomes ens queda una baixada d`uns 5 km. fins arribar a Rocabruna.

Es una ruta molt guapa sobretot el costat surt, el costat francès hi ha molta vegetació i queda tot molt tapat. Hi ha de tot pistes de terra, corriols, corriols no ciclables i alguns trams asfaltats.

ENLLAÇ DE LES FOTOS:  https://plus.google.com/photos/101796944140663738036/albums/5897923102527033201