Centelles, Roc Gros, Castell de Castellcir, Castell de centelles, Centelles

Descàrregues:
122 x

Centelles, Roc Gros, Castell de Castellcir, Castell de centelles, Centelles

Sortida de Centelles per la pista que puja a Puigsagordi, passem per la substació elèctrica i desprès de 1.5 km. d`asfalt des de la substació agafem un camí de terra a la dreta i anem pujant direcció al roc de la Guardia, El anem voltant per sota per el costat Est per poder-lo pujar sobre la bici, arribem a un punt que trobem un encreuament de pistes, agafem la de l`esquerra que puja al collet de la Guardia, la seguim uns 100 o 150 metres i pugem per el corriol de l`esquerra ens portarà al Roc de la Guardia primer al mirador del Pirineu i seguidament al mirador de Roc Gros. baixem al collet de la Guardia, Al collet pista de l`esquerra direcció Oest cap a Collsuspina, al arribar a la collada trobem la N-141 l`anem vorejant per l`esquerra per un corriol fins que trobem la pista que puja al Castellar a la sona de la casa de la Collada, agafem la pista de la dreta ens portera cap al Serrat rodo i mes avall el pla de l`espina, aquí deixem la pista i ens desviem a l`esquerra per un corriol que baixa al Soler de l`Espina. un corriol de 2 km. Arribem a una pista i al Torrent de la font de la collada, l`anem seguint direcció Sur-Oest ara per un costat ara per el altre , passem per sota la penyora una mica mes avall deixem la pista ens desviem a l`esquerra per una portallera de ferro entrebesem el rec i comencem una pujada de quasi 1.5 km. direcció al castell de Castellcir, una volta al castell i corriol avall cap a Collpla, Arribem al collet de la Rovira dels Cerdans i pugem al coll Batall, abans de arribar dalt del coll deixem la pista i pesem per un corriol a l`esquerra, aquest ens portarà al castell de centelles, ens el mirem des de dalt sense baixar-hi anem seguin el corriol fins que trobar-ne un de travesser que porta al castell des de La Rovira dels Cerdans, seguim el corriol direcció Oest passem per sota la casa de la Rovira i trobem la pista de la Rovira, baixem per la pista uns 700 metres, fins que trobem un corriol a l`esquerra que s`enfila per unes penyes direcció a Centelles, passem per la Rovira de Baix, Les Vinyes i a les vinyes baixem a Centelles.

Ruta una mica curta, uns 28 Km. i 700 metres de desnivell acumulat.

Per el costat dels cingles hi ha unes vistes molt guapes per el costat de Moià i Castellterçol i Castellcir quedes mes enclotat .

Enllaç de les fotos: https://plus.google.com/photos/101796944140663738036/albums/5879728105020317409