Serra de L`Albera. Pic del Sallfort i Puig de les Guardes

Descàrregues:
106 x

Serra de L`Albera. Pic del Sallfort i Puig de les Guardes

Sortida de la carretera que va des d`Espolla a Coll de Banyuls, a cinc Km. d`Espolla al trencant del mas Corbera. Des d`aquí agafem la pista fins el Mas Corbera i anem seguint la pista tota vora de la riera de freixe, passem per sant Miquel de Freixe, continuem per la pista 1 km. i desprès de travessar un rec ens desviem per un corriol a la dreta seguint el rec. Aquí comença la pujada de veritat qu`ens portarà al pic del Sallfor, aquet corriol es una mica perdedor, no se pot seguir gaire ve. Va pujant per el bac de puig Estela fins arribar al collet Frontera amb França, anem pujant per el collet fins el pic de Sallfor que el voregem per el costat dret i ens desviem de la ruta per veure una bona panoràmica de la costa Francesa. Reculem a la ruta i ens enfilem per Coll de Pal, Coll de Terrers i pujada fins el punt mes alt del recorregut, El Puig de les Guardes (1001 metres). Ens entretenim un rato amb les espectaculars vistes, comencem un descens, el primer km. del descens sense camí amb un 30% de desnivell passant per la jaça vella fins que trobem una pista que le seguim passant per el Mas Gamarus, Riera dels castanyers, Mas Roig i Sant Marti de Baussitges i Ermita de Sant Genis Desprac, a Sant Genis deixem la pista travessem el rec i ens enfilem per un camí que puja al puig de Balaguer(Ultima pujada) un cop a dalt trobem una pista direcció Est que ens porta fins el mas Corbera i al punt d`arribada.

En total uns 22.5 Km. amb uns 1200 metres de desnivell acumulat.

Paisatge i vegetació diferent de la nostra sona de la Garrotxa.

Tota la part que frontereja amb França unes vistes espectaculars però amb una tramuntana que no ens aguantàvem drets.

Enllaç de les fotos: https://plus.google.com/photos/101796944140663738036/albums/5877418198731248625