XXVI Marxa dels Passabigues Santa Pau

Descàrregues:
72 x

XXVI Marxa dels Passabigues Santa Pau‏

Sortida del Complex poliesportiu direcció al nucli de la població de Santa Pau passant per la plaça Major, el Castell i surtin per el costat Est de la població Travessem la carretera GI-524 i agafem direcció a Sant Marti o passant per el bosc de les Boïgues, ens enfilem direcció Oest per la serra de Santa Llúcia de Trenteres, anem passant per el costat nord de la serra, Les talledes, La Plana de Dalt, El Bosc Negre, voregem per la dreta el Volca del Puig de Martinyà, grederes del Croscat, Clot Sagolla, Cal Pagès i travessem la carretera a Can Bastans i a continuació ens ve un dels repexons mes forts però bastant curt, la pujada al puig de la Costa amb un desnivell d'un 37%. Baixada a Sant Miquel Sacot, Can batlle, Can Noïc, Collada de Collfort, i seguim la cadena fins al collet de Fontpobra on baixem per el bac fins a Fontpobra , un cop a la font , pista amunt direcció a la collada de font pobra. a cent metres de la collada ens desviem a l`esquerra direcció a penya Paguera, la fageda de la Bernadella, Coll Ciuró, turo de Sant Jordi que es el punt mes alt del recorregut971 metres , encara que nosaltres no arribem al cim passem per els 950 metres d'altitud deixant el turo al costat Nord. Continuem per el collet de Sant Jordi cap al Grau pujada fins al pla del Grau i a partir d`aquí comença la baixada per un corriol bastant dret que ens porta fins el coll de Maria, La Costa, La Barraca, La Cambratosca i arribem a Santa Pau per el Pedreguet i el complex esportiu.

Una caminada molt maca, al principi el casc antic de Santa Pau, El parc natural de la Zona Volcànica i al final les vistes espectaculars de tota la cadena des de la collada de Collfort fins arribar al Grau.

En total uns 18 Km.

Un ascens acumulat de 800 metres.