Mida de l'arxiu:
12 Gener 2013
Descàrregues:
117 x

Argelaguer, Font de Mig, Serra del Mort, Bassa del Llop, Serra de Fontanals, Argelaguer.

Sortida d´Argelaguer direcció a Cas Serra, a mitja pujada deixem la pista a l'esquerra i ens enfilem per el camí fins la casa, passem per la casa fins les saleres i baixem a l'horta de Can Serra per trobar la pista direcció a font de Mig, quant la pista s'enfila per deixar el rec Coloma la deixem a la dreta i seguim el rec per un corriol al costat dret fins trobar el encreuament del rec de Coloma i el de la font de Mig, passem al altre costat del rec i (aquí comencen els problemes, la pista esta totalment abandonada i embardissada n´es pot passar sort que porto el pudai per anar tallant algunes romegueres) vaig seguint com puc per la pista de desemboscar que m'ha de portar fins al collet de Montiró. son 1.7 km. he tardat 1h. i 10 minuts per fer els 1.7 km. Quant arribo al collet trobo la pista, agafo direcció a Can Jou de la Miana fins trobar el corriol a la dreta que s'enfila fins dalt del turo i baixar al coll de Coloma i direcció a l`aulina de la Creu i puig de Sucre, passem per la dreta del Puig de Sucre i baixem fins la Bassa del llop, pista de l`esquerra amb baixada , 100 metres per agafar el corriol a l'esquerra direcció a Puig de Pallenc, a sobre el puig de Pallenc el camí n`es veu, agafem direcció Nord-oest per la cadena i uns 200 metres mes avall el camí ja es veu. Arribem a una sona de pedra que hi ha unes vistes espectaculars de la sona de Sant Jaume, Montagut ... Continuem per el corriol , ens porta fins el clot de Can Abuli Arribem al portal i al pont de Fontanals baixem per la pista del Turros fins trobar un camí a la dreta marcat amb color groc que s'enfila a la serra de Fontanals anem pujant fins dalt la cadena la seguim un tros fins trobar un camí a l'esquerra el agafem i baixem per el bac de can Abuli direcció a la Mata, passem per la casa de la Mata baixem a la resclosa, Morató i Argelaguer.

En total uns 16 Km. i un desnivell acumulat de 750 metres.

La caminada es podria fer ve i seria molt guapa però el tram del rec de Coloma fins el collet de Montiró (1.7 km.) no es pot passar.

Si el tram de pista del rec de Coloma fins el Montiró estigues amb condicions ens aniria molt ve per anar des de Argelaguer, el Guilar fins el Mort, seria pràcticament tot siclable. Una drecera fantàstica.